Türkiye Küreselleşirken

Türkiye Küreselleşirken
Ülkemizde, kitlelerin aynı sözlerin söyleyene göre farklılaşmasını görüyoruz.

10 Aralık 2012 Pazartesi

Maliyet Ekonomisi

 Maliyet serbest ekonominin temel unsurlarından biridir. Böyle olmasına rağmen maliyet kavramının hakettiği değeri ekonominin içinde yer almamıştır.

Bu kavram girişimci ile muhasebeci arasında sıkışıp kalmıştır. Ne tüketiciye ne de vergi alan devlete yansımamıştır. Emek de bu konulardan uzak tutulmaya çalışılmıştır.

Maliyet unsuru ve kavramının hakkettiği önemi tüm çevrelerce yani devlet, çalışan ve tüketici vb. olarak ele alınması ve standardının ortaya konması gerekmektedir.

Bir gıda ürünü, bir araç, taşımacılık, turizm, enerjiler, vb. tüm ekonomik işleyişlerin maliyet hesaplamasını yapabilecek bilgi, donanım ve yetki bulunmaktadır. Önce istatiksel veri olarak sonra ekonomiye yön verebilecek daha iyi ekonominin yolunu açacak çözümler olarak gelişecektir.

Bir gıda ürünün tüm ülkesel çapta maliyeti nedir ?

Bir kıyafetin, ev eşyasının maliyeti nedir ? Bu sorular özel, kişisel sorular değildir ve olamaz. Serbest ekonomi piyasasının gelişimine katkı yapacak konu var ise o da maliyet ekonomisidir.

Ekonominin temelinde olup bir türlü gündeme gelmeyen  maliyet ekonomisi hak ettiği değere ve öneme gelecektir.

Maliyetler, kârların adil( hem hukuken, hem vicdanen) ve uygun olup olmadığını belirler. Yıllık kârlarını küresel  ekonomisin zirvesinde listede olduğuyla övünen girişimcilere hepimizin bir soru sorma hakkı var.

Maliyetin nedir ?

Küresel ekonomik krizlerin oluşması bizleri maliyet ekonomisini gözden geçirmemizi gerekli kılıyor.

Maliyet önemli hale gelince, kâr oranlarının nasıl olması gerektiği konusunu gündemimize taşıyacaktır.

Maliyet ekonominin gelişmesine ve iyi yönde değişimine katkı sağlayacaktır.

Özkan Salman


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı

     Ülkemizin kuruluş ve gelişme planları uluslar arası küresel gelişmiş bir ülke olmak, vatandaşları ile refah ve insanca yaşama idealinde...